, ,

Montsec Ultra Trail (MUT)

Når én dør lukkes åbnes der som regel en ny…

I november 2017 blev det klart at jeg ville deltage i løbet Transgrancanaria for trejde gang. Vi var efterhånden en hel flok af danskere der skulle afsted sammen og da vi nåede uge 6 i 2018, 2 uger før selve løbet, havde jeg haft min sidste hårde træningsuge. Der var en rigtig god fornemmelse i kroppen og nu så jeg frem til en uges skiferie med familien og et hold venner. Der skulle kun løbes nogle lette ture i den uge.

Efter første hele dag på ski hoppede jeg friskt i løbeskoene og joggede stille og roligt nedad bjerget for at komme ned til søen (Zell Am See). Vi boede cirka 2 km oppe i terrænet.

Bang – så skete det. Ud af den blå luft mærkede jeg et skarpt smæk i min venstre læg. Absolut ingen tvivl om at jeg havde fået en skade. Fuck, fuck, fuck…..måtte humpe/gå hjem igen. Var på det tidspunkt helt sikker på at jeg ikke kom med til TGC. Der var under 14 dage til start.

Dog gik det super hurtigt med at skaden fortog sig. Jeg fik gået nogle 2 timers ture i bjergene om morgenen og kunne faktisk ikke mærke den længere. Besluttede mig for, at når vi kom hjem, skulle det testes igennem søndag før løbet. Som sagt, så gjort….Skaden sprang op igen hvilket gjorde beslutningen klar som glas. Ingen Transgrancanaria til mig!

Itra, DUV, UTMB kalender støvsugning

Dagen efter skulle der slikkes sår og en ret god måde for mig var at se på mulige andre løb når skaden formodentlig var helet op igen.

Ret hurtigt faldt jeg over, et for mig indtil da ukendt, løb. Montsec Ultra Trail (MUT). Billedere fra ruten så mildest talt fantastiske ud så hurtigt i gang med at se på logistik omkring løbet. Det var tåleligt. Nærmest lufthavn Barcelona og derefter cirka 2 timer i bil, ind i landet. Det var ok. Eneste lille minus var at løbet først var d 20/4 hvilket jeg synes var ekstremt sent at skulle starte sæsonen…men på den anden side var der også mere tid til at blive 100 procent klar igen.

mont8

Lidt om løbet

MUT afholdes i 2018 for 6. gang. Start og mål ligger på en campingplads i den lille by Ager.

Der er 3 distancer:

110 km med 7000 højdemeter +/-

50 km med 3200 højdemeter +/-

21 km med 1200 højdemeter +/-

Ruten er efter arrangørernes udsagn særdeles teknisk og med en gennemførelsesprocent på under 50 har de formentlig ret 🙂

Laveste punkt 500 m – højeste 1670 m.

…som I kan se ville der både være vand og æbler på ruten samt brus til sidst 😉

profil-montsec

Baseret på deltagerantal var dette løb et “lille” lokalt løb. Under 100 på den lange og lidt flere på de andre distancer.

Høj på oplevelser allerede inden start!!

Veludhvilet fredag morgen beslutter jeg mig for at køre lidt rundt i bilen i området. Holder ind et par steder og kigger på naturen inden jeg bliver enig med mig selv om lige at køre forbi den campingplads hvor start/mål er….nok den bedste beslutning jeg længe har taget.

Henne på pladsen støder jeg tilfældigt på løbsarrangøren, Dani Delgado, som pludselig kalder på mig. Vi hilser på hinanden og allerede her kan jeg mærke hans iver omkring løbet og hele arrangementet. Han viser mig rundt på pladsen og på et kort prøver han at tegne ruten vi skal løbe, op.

Lige da jeg skal til at gå spørger han mig om jeg har lidt tid, fordi så vil han godt køre mig op på toppen af bjerget bagved campingpladsen hvor lidt et “knudepunkt” på løbet ligger. Det er jo helt vildt. Tænk sig at få en lokal til at fremvise området. Jeg er total benovet da vi jeepen dribler op af bjerget. Han fortæller mig om stedets unikke klima, om bjergene, om at stedet er et af Europas bedste paraglide spots og om at der er mange ørne oppe på toppen. Han kommer også med små fifs omkring ruten og hvordan vejret og temperaturen hurtigt kan veksle pga den specielle vind i området.

mont9mont11

Jeg får set det hele og er allerede på en time helt ør i hovedet af indtryk og oplevelser. Det var virkelig STORT.

mont13

mont14

Efter oplevelsen vender jeg tilbage til hotellet for at få sovet lidt inden jeg skulle køre hen til start.

Klargøring til start

Ankommer til campingpladsen kl 18.30 og får hentet mit startnummer. Altid lidt frem og tilbage omkring tøjvalg. Vejrudsigten så rigtig fin ud med ned til 4-5 grader om natten og omkring 25 grader og ren solskin om dagen. Tog tights, shorts, t shirt, løse ærmer og en vest på. I dropbag en tank top.

I modsætning til de sidste 2 år havde jeg lidt et nyt setup af udstyr der først til dette løb sådan rigtig skulle testes igennem. Nyt tøj, ny rygsæk og ny pandelampe.

Mit grej til løbet:

2XU: GHST – shorts, tank top og t shirt. MCS tights. Calf sleeves og løse ærmer.

Altra: Lone Peak 3.5 og 3.0

Ultraspire: Alpha 3.0 rygsæk og visor

Gloworm: Alpha pandelampe

Black diamond: Carbon distance z stave

Injinji: Trail socks

GU saltpiller og gels samt Bonk Breaker bars.

Compressport: Vest og pandebånd

Ultimate direction: Regnjakke

Garmin Fenix 5

Briefing foregik kl 20. Fattede ikke meget men på en stor tavle var ruten tegnet op og enkelte punkter blev talt igennem. Det var mest de steder det var teknisk svært. Der var også noget omkring en ændring ude ved godt 80 km. Tænkte jeg ikke lige så meget over her….men det burde jeg nok!!!!

mont1

Nå – det allersidste toiletbesøg var overstået, al grejet var klart og det var jeg også. Gik de små 10 minutter fra campingpladsen og ned, midt i Byen hvor løbet skulle sættes i gang i det gamle “slot”, Castell d’Ager.

Start til først depot (19.5 km)

Mega fedt startsted. Vi stod pakket sammen midt inde i slottet. DJ spillede musik og samtlige 61 deltagere blev introduceret på en storskærm. Kl 22 blev løbet sat i gang og vi joggede langsomt rundt i gangene på slottet som var dekorerede med små fyrfadslys. Super stemning overalt.

mont2mont3

Jeg både glædede mig til natten, men var samtidig også helt klar over at det ville blive nogle rigtig hårde timer i starten af løbet. Indenfor de første 33 km af løbet ville det praktisk talt kun gå op og ned – op og ned igen. Samtidig huskede jeg også mig selv på at Dani havde fortalt at de to første stigninger ville være de sværeste i løbet.

Første pkt på dagsordene var en stigning på i alt 1000 hm og de første 6 km fra start var “hyggelige”, lidt lettere stier…Men så tog løjerne også fat og det blev stejlt. Vi var omkring 10 stykker der gik sammen her. Stille og roligt. Lagde mærke til at der var MANGE markeringsstrimler. Måske kun 50 meter imellem dem.  Pludselig ændrede den lidt kringlede sti sig – eller den forsvandt nærmest. Vi stoppede lidt op og kiggede op. Store klippefremspring og ikke nogen særlig tydelig sti….og hov – hvor hulen var markeringen nu henne? Vi blev delt lidt op her i vores søgen – nogen forsatte længere op og jeg fulgtes med nogen hvor vi ligesom gik på tværs og andre igen vendte om og gik ned. Efter lidt søgen kunne vi et stykke oppe høre nogen råbe. De havde spottet en strimmel og vi måtte begynde at klatre opad.  Desværre forstsætter den lidt uheldige markering resten af vejen op til toppen. Ikke noget kritisk, men bare noget der skete en del gange her. Løb lidt forkert, stoppe op og spejde efter andre deltagere og markering. Men heldigvis blev det meget mere tydeligt på toppen af bjerget.

I gang med et ret stejlt nedløb. Det gik langsomt idet sporet var yderst smalt. Små buske trak ind over stierne og vi kunne ikke rigtig se underlaget. Så fuld koncentration hele vejen ned. Mindes ikke at der decideret var nogle steder hvor der kunne løbes frihjul og slappes lidt af i hovedet. Synes virkelig man skulle være på. Adrenalin pumpede på højtryk hvilket jo egentlig er ganske fornuftigt for at holde sig vågen her om natten.

mont4

Har du slået GPS appen til??

I første depot bliver jeg stoppet af de frivillige da de ser mit startnummer. De spørger om jeg har starter appen NOW RUN som alle skulle have kørende på telefonen. Ja da svarede jeg, men vidste at min tlf havde voldsomt ringe signal hvilket jeg prøvede at forklare. Det er så her jeg gerne vil undskylde til arrangørerne og ikke mindst Jer derhjemme som prøvede at følge med…..Jo – ganske rigtig. App var sat rigtig op og startet…..MEN…den virker jo ikke sådan helt efter hensigten når klovnen her har glemt at aktivere telefonens GPS. UNDSKYLD. Det var dog først allersidst på natten/først på morgenen jeg fandt ud af det og fik gps slået til. Sorry!

Jeg fik tanket op og driblede videre. Dani Delgado stod og her i depotet og fortalte mig….Now you go up!!! Kunne ikke siges mere præcist. Hold nu kæft mand. Føj for en giftig stigning. Fik strammet mine sko gevaldigt op idet jeg følte mine fødder kunne glide lidt frem og tilbage i dem. Fra omkring 20 – 25/26 km skulle vi forcere 1200/1300 højdemeter. Stigningen var stejl fra start til slut og foregik udelukkende på små smalle stier. Sten i alle afskygninger og mod toppen mindede det lidt om sidste bjergtop. Større klippefremspring og til sidst en “åben” top vi skulle krydse. Vi skulle i gang med nedløbet. Dette startede meget stejlt og teknisk ud, men efter lidt tid kom der for en gang skyld nogle lidt mere løbbare skovveje. Eller det vil sige – løb du bare, men så falder du…i sneen og de isglatte veje. Der havde faldet en del sne i området ugen op til løbet. Det meste var smeltet igen, men her lå der altså noget. Som til dels var smeltet men i den grad også frosset til igen, så det var vildt glat. Så altså heller ikke noget friløb her.

Første store delmål

Efter mange og lange strabadser ankommer jeg til andet depot i bunden af bjerget. Indtil nu har løbet været virkelig mentalt hårdt. Først pga de lidt kiksede markeringer ved toppen af første bjerg og dernæst fordi at man hele tiden skulle være maks koncentreret omkring underlaget og sidst men ikke mindst det top hårde og tekniske terræn.

mont7

mont6

Havde set rigtig meget frem til dette punkt i løbet. De fleste af de mørke timer var overstået og de næste cirka 15 km ville være uden lange op og nedstigninger. Bevares – det gik op og ned, men slet ikke i samme grad før. I det hele taget havde terrænet ændret sig her. Vi var ikke højt oppe på dette stykke og underlaget var flere steder ret fugtigt. 4 gange skulle vi krydse små floder. Kunne se at arrangørerne havde været ude og ligge små sten i vandet vi kunne træde på for at komme over uden at stå i vand til knæene. Tak for det 🙂

Samtidig var solen stået op og det gør bare et eller andet ved hovedet hver gang. Mange timer er overstået og terrænet samt markeringerne bliver lidt lettere at læse. Jeg har det super godt her og selvfølgelig glad for at nattens hængen lidt med hovedet er overstået. Ikke at der har været kæmpe kriser, men blot at natten virkelig havde været hård og især hovedet var drænet. Kommer dog uden store problemer gennem trejde depot. Ved hvert depot står de og skriver vores nummer ned i rækkefølge. Stopper lige op her og ser at jeg ligger omkring nummer 20. Ikke et det har den store betydning, men sjovt nok lige at se idet jeg i lang tid havde løbet alene.

Trejde lange stigning og “hoveddepot”

mont23

De første 5-7 km her er ret lette og man begynder at mærke solens magt. Stopper op ved løbets eneste ubemandede depot. Smider min vest i rygsækken for jeg begynder at have det varmt og får lige tjekket om jeg egentlig har startet den der app vi skulle have kørende. Inderst inde var jeg nu godt klar over hvad der var galt. Sidst på natten kom jeg i tanke at jeg havde glemt at slå gps til – det blev gjort her og stigningen op til ST Alis gik i gang. Små 1000 meter op og denne stigning passede super godt til mig. Den var relativ stejl og sådan semi teknisk. Ikke voldsomt og der kunne holdes nogenlunde jævn og kontrolleret fart opad.

Der var en masse positiv energi her. Benene kørte super godt. Det var blevet lyst. Solen skinnede og indenfor halvanden time ville jeg ramme hoveddepot og dermed være et godt stykke over halvvejs. YES.

mont22

Jeg kommer op af det stejleste stykke og ved at jeg har nogle kilometer hvor det stadig går op, men slet ikke nær så stejlt. Udsigten her er virkelig fantastisk. Ude i det fjerne kunne jeg se det store planetarie på toppen.  Ørne og paraglidere kunne der ses en masse af. Mega fedt. Terrænet er rimelig løbbart.

Hoveddepotet – 63 km

mont21

Havde set rigtig meget frem til dette depot…Af flere årsager. Mulighed for tøjskifte – være over halvvejs. Lidt mad…men aller vigtigst. Få skiftet sko. Havde lavet en kæmpe rookie mistake. Har løbet i Altra Lone Peak 3.0 de sidste 2 år, men havde her inden løbet brugt de nye 3.5….Problemet for mig med den nye model var, at jeg på en eller anden måde lå lige præcis imellem 2 “halve” størrelser. Derfor havde jeg valgt et halvt nummer større end jeg plejede.

Allerede på første nedløb fik jeg problemer. Min højre storetå gled konstant frem og bankede imod spidsen. Og det tog bare til. Kæft en klovn, Dannie – næste gang, stol 100 procent på din mavefornemmelse.

Så igen…det var VIRKELIG en fornøjelse at komme til det depot. Tog mig rigtig god tid her. Fik en top på og skiftet sko. Fyldt op og fik også snakket lidt med folk i depotet. Fik en halv red bull af en anden deltager hvilket gjorde godt. Én fra depotet kom også hen og snakkede lidt omkring de klassiske man hører til bjergløb når det går op for nogen man er fra flade Danmark 🙂 Plus, da jeg var på vej ud af depotet kom der lige endnu en hjælper og spurgte om ikke jeg skulle have solcreme på. Lige netop den kommentar var meget symptomatisk for hjælperne. Nok noget af det mest ægte og hjælpsomme jeg har oplevet.

Flyvende nedløb

Efter skoskiftet følte jeg mig på toppen (hvilket jeg jo i realiteten også var) og kunne give los nedad. Fantastisk ikke at skulle holde igen hele tiden og ingen smerter mere.  Mindes at de cirka 10 km frem til næste depot gik relativ hurtigt. Nedløbet var i hvert fald sammenlignet med de to første, lange, noget mere løbbart. Varmen var taget væsentlig til og det var omkring middagstid.  Jeg begyndte at spejde lidt efter vandløb som jeg kunne skylle hovedet i. Netop varmen kan blive en væsentlig faktor på sådan et tidspunkt i løbet. Jeg har det med at miste lidt appetit og blive lidt kvalm ved det hele. Bliver ofte fristet til at drikke rigtig meget men ved samtidig af erfaring at det næsten kun gør det værre, at det bare ligger og skvulper rundt i maven. Så drik lidt og evt suppler med ekstra saltpiller plus sørg for at blive kølet ned når muligheden dukker op.

Efter cirka 74 km, ved Alsamora depotet kom endnu et hidsigt og noget mere teknisk nedløb. De mange timer i benene gjorde at der virkelig skulle holdes fokus på stierne igen og langt om længe kom jeg frem til depotet ved indgangen til det famøse område, Congost de Mont-rebei…

mont20

Det mest fantastiske stykke natur jeg nogensinde har oplevet!

I depotet fortæller de at de næste 3 km må der ikke løbes da det er et meget turistpræget område og især på gangbroerne er det forbudt.

Jeg har det rigtig fint med at skulle gå det næste stykke. Jeg er pænt ristet her og beslutter mig for at lege turist for ligesom at få tankerne væk fra at jeg er midt i et race. Og jeg får fuld valuta for skillingen. Vi bevæger os midt oppe på en klippe, på en sti der er hugget ind i klippevæggen. Den er nok max et par meter bred hvor der til højre går lodret ned – ned til den mest smukke blå/grønne flod.

Inderst på klippevæggen er der en wire vi kan holde fast i, men alle deltagere holder til højre så “de rigtige” turister kan gå i sikkerhed. Det er så blæst smukt. Jeg er helt solgt her og må seriøst stoppe op nogle gange blot for at suge det til mig. Fuldstændig vildt.

mont15

mut2

Efter et par km kommer vi hen til en lang hængebro der får os over på den anden side af floden og ind i Spanien, hvor vi indtil nu har været i Catalonien. Lige inden skulle marathonløberne dreje fra og begynde at løbe tilbage mod mål. (De 2 første bjerge var heller ikke på marathon ruten).

Broen gyngede en hel del og jeg forstår her temmelig klart hvorfor der ikke må løbes. På den anden side skal vi meget stejlt opad et stykke vej og jeg kan se at vi her bevæger os væk fra nogle helt vanvittige trapper jeg havde håbet at skulle forcere…..Samtidig havde arrangørerne meldt ud at der på dette stykke ville være en ændring af ruten. Jeg havde blot forstået at det var et lille stykke, men finder ret hurtigt ud af, at det er en lidt længere omvej på cirka 4 km vi skal ud på. Det er ok, jeg har bestemt ikke travlt her.

Fatamorgana???!!!

Heldigvis finder jeg ret hurtigt ud af, at jeg nok skal komme til at opleve trapperne alligevel. For efter depotet ved Montfalco drejer vi snuden tilbage mod trapperne og skal faktisk samme vej tilbage over hængebroen igen. De hersens trapper er vanvittige. De er monteret på to stykker aldeles stejle klippevægge. De er smalle og føles steder som om de gynger lidt. Er pænt godt tilfreds med at jeg ikke har højdeskræk. Vil dog sige at hvis man på dette stykke er total i racemode og bare ønsker at tonse derudaf….Så bliver ens tålmodighed i den grad testet. Der er rigtig mange folk og vi skal stå en del i kø. Det er dog 100 procent det hele værd.

mut1

Efter et stykke tid krydser jeg hængebroen tilbage til Catalonien og jeg glæder mig nu igen lidt til at komme væk fra turisterne. Kommer hen hvor jeg skal følge ruten for marathon folket tilbage til mål. Det er lidt en skræmmende fornemmelse. Fra nu vil der være mere eller mindre 1600 uafbrudte højdemeter til toppen. Det var møg varmt og det gik langsomt. Dog kunne jeg se at jeg nogle gange overhalede enkelte ret pressede marathonløbere. Det gav lidt et boost, men jeg kogte. Totalt og jeg ville rigtig meget gerne snart være fremme ved næste depot. Det skulle ligge ved 92.7 km. Og lige på dette tidspunkt blev jeg ret punktlig. Havde så lige svedt ud at jeg jo havde løbet længere pga ændringen af ruten og km tallet derfor ikke stemte. 2 gange indenfor 15 minutter oplever jeg det jeg tror er et fatamorgana…Jeg er 100 procent sikker på et jeg hører stemmer og at jeg kan se sådan en pavillion hvor der står folk. Men må skuffet konstatere at det blot er en klippe og ikke et depot???!!! Flot, ikk.

Da uret viser 99 km når jeg endelig frem til næstsidste depot. hvilket lettelse.

Lidt om energiindtag

Generelt går jeg frem efter så lidt indtag som overhovedet mulig og så at spise meget af det, der er i depoterne. Min erfaring er, at hvis jeg kører frem efter at indtage meget gel, barer og energidrik, så går maven i stykker. Normalt har jeg det godt med at spise Bonk Breaker bars. Tager som regel bare en lille bid i ny og næ. Så ingen gels de første omkring 10 timer. I depoterne plejer jeg kaste mig over brød, kiks, pålæg og ost. Og så Cola 🙂 Efter de cirka 10 timer synes jeg GU gels har en super effekt og jeg føler at når jeg taget en, så mærker jeg ret hurtigt sukker boostet – uden at maven brokker sig. Derudover tager jeg fast 1 saltpille i timen. I mine dunke har jeg i den ene rent vand og i den anden drinks tabs fra GU. Det fungerer bare. Til dette løb har jeg spist 2 barer og indtaget 4 gels. Taget 19 saltpiller og brugt 8 drink tabs. Derudover en del lokalt knastørt franskbrød med et eller andet salt agtig pesto. Og fed ost.

Det næste stykke er vildt stejlt og du skal klatre!

Det var virkelig en befrielse at nå til depotet. Jeg var lidt presset. Generelt var de frivillige fantastiske. Der var smil på alle steder og de var virkelig gode til lige at se folk i øjnene. der var også en følelse af at de kunne vejlede ret præcist omkring ruten. Det er altså bare fedt.

På dette depot bliver jeg bogstavelig talt spurgt om jeg vil have en spand kold vand i hovedet. JAAA TAAAK. Det var lige hvad jeg havde brug for. Hovedet ind over en spand og så kom der ellers en mand med en kæmpe dunk vand som blev pøst ud over hovedet. Klasse.

Bagefter fylder jeg op med diverse og får de obligatoriske par kopper cola. Der kommer endnu en hjælper hen. Han fortæller mig at jeg kommer ind på et særdeles vanskelig, men også relativt kort stykke. 400 højdemeter på et meget kort stykke. Og der vil skulle klatres nogle steder også. Hmm. Spændende, men dog på et tidspunkt i løbet hvor det kunne overskues.

Giver mig selv en mental lussing og daffer afsted. Den første km er stejl, men den næste….. Den er vild, som i RIGTIG vild. Har ikke prøvet noget så stejlt før. Jeg tæller. 3 skridt, pause, 3 skridt, pause. Og jeg haler faktisk med den strategi ind på folk. (Altså marathon løberne – det er længe siden jeg har set nogen ultra folk).

Og så kommer klatresektionerne. Der er 4 steder hvor vi skal bruge noget reb for at komme op. Ved første sted sidder der to deltagere og venter. Jeg gestikulerer at jeg venter og de skal klatre op. De ryster på hovedet og slår ud med armene. Fedest – de vil gerne se en anden prøve inden de selv tager afsted. Det er mega svært, men samtidig også lidt fedt.

Langt, langt, langt om længe har jeg overstået stykket. Shit en omgang. Efter lidt Strava nørderi kan jeg se at på under 1 km har jeg bevæget mig 335 meter op og med en imponerende pace på 30:55 min/km 🙂 🙂

Men hvor er det bare SÅ fedt at nu dertil i racet. Jo, jo. der skulle stadig løbes lidt op inden sidste depot. Men det var på en bred grusvej og heroppe var vinden dejligt kølende, så jeg var total høj. Samtidig begyndte den der skønne følelse af at være sikker på at gennemføre at indtræde.

10 km nedløb og du er i mål 🙂

Snakkede lidt med folk i depotet igen. Det var det samme depot hvor dropbaggen lå. De gav mig lige lidt en pep talk. Jeg fik at vide jeg lå nummer 6 og jeg bare lige skulle op på en lille bakke hvorefter der ville være 10 nogenlunde lette nedløbs kilometer til mål. Yes og med ben der stadigvæk kunne løbe lidt, så kunne målgangen næsten fornemmes.

Men uanset hvad, så gør det altså bare nas at løbe ned. Nedløbet var lidt blandet. Startede let på lidt asfalt efterfulgt af skovvej. Kunne se en deltager lidt længere fremme. Kom relativ hurtigt hen til ham….Blåt startnummer….en på ultra distancen 🙂 motiverede mig til at knokle på da jeg kom op til ham. Smilte lidt indforstået til hinanden med den der respekt for at være nået hertil og at vi snart var i mål. Han viste jeg bare skulle fortsætte og at han var “kaput”.

Kort efter drejede vi væk fra vejen og ind på små stejle, tekniske stier igen. Det var mit hoved ikke helt indstillet på men heldigvis kunne jeg følges med et par sjove gutter der simpelthen havde en fest. Snakkede, grinede og småjublede. Dejligt med lidt følgeskab her. De sidste km føles altid laaaaaange.

Da der manglede 3 km stoppede de tekniske spor og jeg kunne nu se ned til campingpladsen.  Jeg kunne holde mig løbende hele vejen ned til byen. Det var kæmpe, kæmpe stort at dreje rundt om hjørnet og lunte de sidste 20 meter ind over målstregen til en high-five og en kæmpe bjørnekrammer af Dani.

mont18mont16

Efter løbet

Der er så mange fede ting omkring dette løb. Den hjertevarme stemning blandt arrangørerne og de frivillige. En imponerende smuk rute. Voldsom teknisk terræn på nogle steder, men samtidig skruet sådan sammen at man (jeg) kun lige når at tænke, det her magter jeg ikke for så igen at løsne op og blive mere tilgængeligt. Jeg er ovenud tilfreds med mit grej som bare spillede. Det er også nok det løb hvor min mave har fungeret allerbedst.

mont17

Så ligenu begynder jeg så småt at se frem med årets næste store udfording. Ultra Trail Cote ´d Azur Mercantour d 15/6. 145 km med 10.000+ / 9.000-. Jeg har SÅ meget en revanche tilgode der 🙂

Til sidst vil jeg gerne takke min familie som igen har støttet utrolig meget op og været der for mig. Derudover også tak til mine samarbejdspartnere:

2xu Denmark

Altra Running Denmark

Elitegear.dk

Gaiasport

The good karma company

Alle Jer derude som har fulgt lidt med og tusind tak for alle kommentarer her, der og alle vegne. Det betyder en verden til forskel.

Andre links:

Film fra 2017 udgaven

Strava data

Løbets facebookside

Min instagram omkring stort og småt 🙂